Engagerend en overtuigend communiceren over gezondheid: hoe doe je dat?

Of je nu een gezondheidsboodschap verspreidt via folders, affiches, infographics of via een grootschalige (socialmedia)campagne: wanneer je communiceert over gezondheid, doe je dat het best zo engagerend en overtuigend mogelijk. Communicatie is altijd key, en de coronacrisis maakte nog extra duidelijk hoe belangrijk het is om consistent, positief en op maat van de doelgroep te communiceren.

In deze vorming leer je hoe je via engagerende en overtuigende gezondheidsboodschappen het gedrag van mensen kan beïnvloeden. We staan stil bij de relatie tussen communicatie en gedragsverandering; leren hoe je positieve emoties triggert met je boodschap; bespreken het potentieel van storytelling; en gaan aan de slag met concrete tips voor een engagerende en overtuigende gezondheidscommunicatie. We doen dit aan de hand van voorbeelden uit binnen- en buitenland, goede en minder goede praktijken uit de coronacrisis én eigen communicatiematerialen.

Na deze vorming ken je heel wat tips en tricks waarmee je aan de slag kan om effectiever te communiceren naar je doelgroep.

Data en locaties

21-10-2021

10:00 - 16:30
Vlaams Instituut Gezond Leven, Gustave Schildknechtstraat 9, 1020 Brussel

Prijs

€ 150

Lesgever(s)

Leen Van Brussel