Maak je groepssessies bekend met behulp van de verschillende promotiematerialen (allen te downloaden onderaan deze pagina):

  • Het Zilverwijzer-logo
  • Te personaliseren artikeltje
  • Affiches voor info- en groepssessies
  • Flyers voor info- en groepssessies. Onderaan deze pagina kan je een voorbeeldflyer vinden. Een gepersonaliseerde flyer kan je aanvragen bij je logo of via Naomi.Vanlessen@gezondleven.be
  • Mond-tot-mondreclame tips en tricks: mond-tot-mondreclame kan helpen bij het werven van deelnemers voor Zilverwijzer-groepssessies. Het aanspreken en overtuigen van (onbekende) 60-plussers kan spannend zijn, zeker wanneer dit niet elke dag op het programma staat. Het VIGeZ verzamelde daarom verschillende wetenschappelijk onderbouwde tips & tricks die worden aangeboden in handige, meteen bruikbare fiches.

Soms is het moeilijk om deelnemers te vinden omdat mensen niet willen deelnemen aan een activiteit rond geestelijke gezondheid. In dat geval kan je sensibiliseren en het taboe rond geestelijke gezondheid helpen doorbreken:

  • Zilverwijzer-infosessies + draaiboek om de infosessie te organiseren:  een kant-en-klare infosessie met achtergrondinformatie over Zilverwijzer en geestelijke gezondheid. Hiermee kan je niet alleen aan de slag met het werven van deelnemers voor de groepssessie. Het biedt ook ondersteuning bij het doorbreken van veelvoorkomende mythes en taboes bij ouderen.
  • Mond-tot-mondreclame tips & tricks: Mond-tot-mondreclame is niet alleen goed voor het werven van deelnemers, je vindt er ook enkele veel voorkomende mythes en hoe je ze kan doorbreken.