Wat moet er gebeuren bij een stopzetting?

Er zijn verschillende soorten stopzetting:

  • ofwel moet je een bepaald traject als procesbegeleider stopzetten omdat de voorziening bijvoorbeeld niet meer voldoet aan de vereiste voorwaarden;
  • ofwel wil de voorziening zelf stoppen met de procesbegeleiding omwille van bijvoorbeeld interne herstructureringen;
  • ofwel wil je als procesbegeleider volledig stoppen, om persoonlijke redenen bijvoorbeeld.

Hieronder een overzicht van de nodige stappen om de stopzetting in orde te brengen:

Stopzetting van het traject door de procesbegeleider

Als je als procesbegeleider een traject wenst te stoppen, overleg je hierover eerst met de betrokken partnerorganisatie alvorens je werkelijk beslist om het traject te stoppen en de voorziening inlicht. Breng de partnerorganisatie hiervan schriftelijk op de hoogte met het formulier voor stopzetting traject, samen met de reden van stopzetting. Bij stopzetting meld je dit zowel aan de partnerorganisatie als aan de betreffende voorziening.

Bij problemen binnen het traject kan je die altijd signaleren bij de partnerorganisatie en samen naar een oplossing zoeken.

Wil je een andere voorziening begeleiden? Geef je wens dan door aan de partnerorganisatie. In overleg met hen wordt er gekeken of er een nieuwe voorziening ter beschikking is om te kunnen begeleiden.

Stopzetting van het traject door de voorziening

Indien de voorziening het traject wenst te stoppen, dient het dit schriftelijk te verklaren aan het Vlaams Instituut Gezond Leven via procesbegeleiding@gezondleven.be, samen met de reden van stopzetting. Breng als procesbegeleider de voorziening op de hoogte van de procedure om het traject stop te zetten.

Stopzetting als procesbegeleider

Je kan op elk moment kiezen om definitief te stoppen als procesbegeleider en je laten schrappen uit het ‘kadaster’. Er is een opzeggingstermijn van 3 maanden, of in onderling overleg met de partnerorganisatie.

Klachten?

Meld die gerust via www.gezondleven.be/contact.