Voeding

Voeding en sociale, emotionele & culturele context

Secundair onderwijs

Derde graad

Eindtermen

ET Aard 11      Leerlingen kunnen zowel verschuivingen van industrie of tertiaire activiteiten als demografische migraties met voorbeelden illustreren en dit in verband brengen met sociaal-economische of politieke factoren (3de graad – A stroom)
ET NW 1      Leerlingen kunnen eigen denkbeelden verwoorden en deze confronteren met denkbeelden van anderen, metingen, observaties, onderzoeksresultaten of wetenschappelijke inzichten (A stroom).
ET NW 2      Leerlingen kunnen vanuit een onderzoeksvraag een eigen hypothese of verwachting formuleren en relevante variabelen aangeven (A stroom)

Leerdoelen

Vaardigheden & attitudes

  • Jongeren herkennen verschillen tussen culturen wat betreft voeding en gaan daar respectvol met om
  • Jongeren geven aan dat er op vele manieren gegeten kan worden met behoud van religieuze, culturele, of persoonlijke invulling zoals vegetarisch, koosjer, halal, biologisch