Sociale ontwikkeling | 1ste graad SO
Bewegen en minder zitten
Sociale en emotionele ontwikkeling
Secundair onderwijs
Eerste graad
Eindtermen
LG&EGZ 1.1 De leerlingen verklaren het belang van een gezonde levensstijl (A- en B-stroom).
LG&EGZ 1.17 De leerlingen benoemen met behulp van richtvragen bij een gebeurtenis hun gedachten, gevoelens en gedrag en de gevolgen van die gebeurtenis voor zichzelf. (transversaal) (1ste graad, A-en B-stroom)
Leerdoelen
Kennis
- Jongeren verklaren hoe samen bewegen een positief effect kan hebben op hun sociale ontwikkeling.
- Jongeren erkennen dat groepsdruk (sociale omgeving) een invloed kan hebben op eigen zit- en beweeggewoontes.
- Jongeren sommen voorbeelden op van zit- en beweeggedrag van rolmodellen (bv. leraren, trainers, idolen) en de invloed op zichzelf en hun naaste omgeving.