Voeding

Gezonde en milieuverantwoorde voeding

Secundair onderwijs

Derde graad

Eindtermen

BC 7.7      De leerlingen onderbouwen een eigen mening over maatschappelijke gebeurtenissen, thema’s en trends met betrouwbare informatie en geldige argumenten (transversaal).
BC 7.11      De leerlingen hanteren aangereikte strategieën om vormen van inspraak, participatie en besluitvorming toe te passen, rekening houdend met de rechten en plichten van iedereen. (2de graad – A stroom, B stroom)BC 7.18 De leerlingen beschrijven concrete situaties met betrekking tot mensenrechten. (2de graad – B stroom)
BC 7.9      De leerlingen zijn bereid om zich te engageren in de samenleving. (attitudinaal) (3de graad – A stroom, B stroom)

Leerdoelen

Vaardigheden & attitudes

  • Jongeren kunnen hun standpunt rond het duurzaamheidsconcept voedselverlies verdedigen
  • Jongeren kunnen aantonen dat voedselverlies en overconsumptie op maatschappelijk, economisch, ecologisch en sociaal vlak gevolgen heeft

Materialen en methodieken