Je belangrijkste drijfveer om gezond te eten? Het feit dat je dat wilt! Toch overvalt je soms een onweerstaanbare trek in iets ongezonds of steken food cravings de kop op. Onbewust. We leren je hoe je daarmee omgaat en met een boogje langs de valkuil van emo-eten loopt.

Wat ben je van plan

Wat ben je van plan?

Weet je niet hoe je dat gezonder eten nu in de praktijk doet? Onze ultratip: denk en plan vooruit! Giet je keuzes in een schema en maak afspraken met jezelf en anderen.

Pas op voor emotioneel eten

Pas op voor emotioneel eten

Soms eten we zonder dat we erbij stilstaan: we worden gestuurd door emotionele drijfveren. Hoe behoed je je voor dat emo-eten? En hoe ga je ermee om? Wij helpen.

Al van extern eten gehoord

Al van ‘extern eten’ gehoord?

Soms eet je iets omdat het lekker ruikt (koffiekoeken!) of er heerlijk uitziet (cupcakes!), terwijl je geen honger hebt. Dat is extern eten. Wees dit te slim af met onze tips.

Geef food cravings geen kans1

Geef food cravings geen kans

Je lievelingskoeken liggen in de kast en je krijgt dat gegeven maar niet uit je hoofd. En voor je het weet zet je er je tanden in. Hoe ontstaan zulke ontembare ‘food cravings’?

Tijd voor nieuwe gewoontes

Tijd voor nieuwe gewoontes!

Je buik vol van die ongezonde eetgewoontes? Maar lukt het niet om helemaal voor gezond te gaan? De Eet Q-oefening helpt je om ongezonde gewoontes te doorbreken.

Krijg je honger van stress

Krijg je honger van stress?

Stress kennen we allemaal en bij sommigen slaat dit op de maag. Gevolg is dat je minder of meer gaat eten. Hoe zorg je ervoor dat stress je eetgedrag niet beïnvloedt? Wij geven tips.

Een terugval Zo ga je ermee om

Een terugval? Zo ga je ermee om

Je eetpatroon helemaal omgooien gaat niet zonder slag of stoot. Een terugval hoort er sowieso bij. Leer hoe je daarmee omgaat en andere terugvallen vermijdt.